Ana içeriğe atla

Bize zarar veren 6 özelikten kurtulmak(hepsini denedim)

 

Başarılı olmaya karar vermeden önce başarı yolculuğunda karşımıza çıkacak Engeleri ortadan kaldırmamız gerekiyor.

Merhaba arkadaşlar bu blogta hayatımızda kurtulmamız gereken bize Zarar veren 6 tane alışkanlıktan bahsedeceğim.

İnsanlar genel olarak kendinden çok bahseden çok konuşan insanlara daha az saygı duyarlar.

1) kurtulmamız gereken ilk özelik Kuğ olmayı bırakmak:Nedir cool olmaya çalışmak;Ben bunu daha çok şöyle tanımlıyorum.Kendini birine beğendirmeye çalışmak.Mesela arkadaş ortamındasınız arkadaşlarınıza bu saati şuradan aldım,bu kıyafetimın bilmem şu marka,o kıza kendini beğendirmek için paranın yetmediği araba alıyorsun.
Bu tamamen senin özgüvensiz biri olduğunu gösterir.Sen kendini tanımlayamıyorsun kendini Aldığın marka arabayla,marka saatle,marka kıyafetlerle tanımıyorsun kendini öz benliğinle ifade etmek yerine markalarla kamufle etmişsin.
Biz insanları özel yapan daha çok manevi şeylerimizdir,hobilerimizdir, yeteneklerimizdir.Genel olarak hayatımızda yaptığımız bize has olan  yeteneklerimize özel olan şeylerdir.yoksa bizim aldığımız marka saat, telefon kıyafet bunlar bizi biz yapan şeyler değildir.

2)Size zarar verdiğini düşündüğünüz bir özelliğinizden kurtulmak:
Nedir size zarar veren bir özelliğiniz Birisi size iltifat ettiğinde kendinizle ilgili herşeyi ona anlatıyormusunuz,bir şeyler üzerinde çokmu aşırı düşünüyorsunuz,veya başkalarının sizin ekonomik durumunuzu öğrenmelerinden mi çekiniyorsuz.Veya sizin ilginizi çekmeyen bir şeye arkadaşlarınız sizi Davet ediyor ve siz hayır diyemiyorum musunuz?
Hayır diyebilmek başarı için çok önemli bir esastır.Çünkü ilgin olmayan şeylere hayır demek Yapmak istediğin şeyler evet demektir aslında.İlgin olmayan şeylere hayır dediğinde yapmak istediğin şeylere vaktin kalır.
Bizim işimize yaramayan bize hitap etmeyen bizi tanımlamayan Aksine bizi aşağı çekmeye çalışan herşeye hayır demeyi öğrenmemiz gerekiyor.


3) kurtulmamız gereken bir diğer özelik televizyon izlemeyi bırakmak:Ben ne zaman televizyon izlediğimi hatırlamıyorum televizyon izlemeyi bıraktım.Çünkü günün birinde TV izlemenin bana hiçbir yararının olmadığını TV izlemenin bize yararlı bilgiler vermek yerine bizi daha çok gereksiz şeylerle meşgul etiğini fark ettim .
TV bizim çalan bir icattır.Tv izlemek yerine YouTube de eğitici videolar izleyebilirsin Kendi ilgi alanlarına göre kanalar belirleyip onlardan ilham alabilirsin.
Haber programları izleyenler ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır haber programları gün içerisinde bütün üzücü olayların beynimizin içene boca ediyor ve o günün güzel geçmek gibi bir ihtimali kalmıyor artık.O günümüz çok kötü geçiyor sürekli kafamızda  o üzücü olayları düşündükce  üzülüyoruz.


4)kurtulmamız gereken bir diğer özelik insanları değiştirmeyi bırakmak:
İnsanlar genellikle çevrelerindeki insanların beğenmedikleri özelliklerini değiştirmeye çalışırlar.Size bir şey söyleyeyim mi insanlar kolay kolay değişmezler kimse Kendi istemediği sürece değişmez.
Siz isterseniz karşınızdaki insana Sabaha kadar Spor yap,kitap oku diyin bunları yapmak onun kendi içinden gelmeli hani şey deriz ya yumurtayı içeriden kırmak hani yumurta içeriden kırıldığında yaşam başlıyor ya onun da bir şey yapmak istegi Kendi içinden gelmeli dışarıdan birisinin onu zorlamasıyla değil.
Kendini değiştirmek başkalarını değiştirmekten daha kolaydır.Hiç değişmeyecek insanlar için vaktini kaybetme vaktini Kendini değiştirmek ve geliştirmek için kulan.

5) kurtulmamız gereken 5. özelik yanlız kalmaktan korkmayı bırakmak.

Etrafımda gördüğümüz çoğu insan yalnız başına bir şey yapmaktan yanlız başına vakit geçirmekten korkuyorlar.Genelikle toplu guruplar hâlinde takılıyorlar,biri bir yere gitmek istediğin de diğeri gelmek istemeyince oda gitmek istemiyor.Veya birisi ortaya bir fikir atıyor o kişi arkadaşlarının fikirlerine o kadar sadık ki o kadar bağlıki arkadaşlarına aralarından birkaç kişi hayır olmaz başarısız olursun dediğinde fikirleri ölüyor çocuğun kendine olan özgüvenini kaybediyor.
Başarılı insanlara baktığımız zaman etrafındaki insanlara daha az ihtiyaç duyan kişilerden oluyorlar kendi kendine yetebilen insanlar oluyorlar.

6)kurtulmamız gereken son Özelik:Ön yargıları kırmak.
Önyargılarımızdan kurtulmak,denemediğimiz şeylere karşı önyargılarımızı kırmak çok güzel bir şeydir,
mesela daha önce yemediğin bir yemeği yemek, mesela ben bugün yulaf denedim ve tadı çok güzeldi, kahvaltıdan eksik etmeyeceğim.Çünkü içinde bulunan lifli besinlerle hem sağlığımızı koruyor hemde bizi uzun süre tok tutuyor.
veya kitap okumak olabilir, güzel Bir film izlemek olabilir, gitmediğin bir yere gitmek olabilir.
İnsanların çoğu genellikle yeni şeyler denemeye karşı ön yargılıdır,yeni şeyler denemekten korkarlar.
Size şunu söyleyeyim denememek denemekten daha risklidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca