Ana içeriğe atla

KÜRK MANTOLU MADONNA

 Kürk mantolu Madonna romanı Rasimin işini kaybedip yeni bir iş aramasıyla başlar.Bir gün işleri iyi giden eski arkadaşı Hamdiye rastlar ve ondan yardım ister.Rasim hamdinin şirketinde çalışmaya başlar.Rasim Yeni iş yerinde Raif efendi adında sessiz sakin bir adamla çalışmaya başlar.Çok konuşmayan Kendisine verilen işleri yerine getiren Raif efendi boş zamanlarında da çekmecesindeki kitabını okur.Raif efendinin sessiz ve sakin oluşu Rasimin merakını cezbeder.Raif hastalanıp işe gelmediği zamanlarda onun evine gider ona bakar hatta karısından ve çocuklarından daha yakın olur raife.Rasimin raifi evinde gördüğü halı tam olarak şöyleydi:İçine kapanık, yaşlı kendisini sevmeyen karısıyla  yaşadığını,üç kuruşluk maaşına bağlı kalabalık bir evde saygı görmemekte hayatını başkalarının yönlendirmesiyle yaşayan kendi isteklerini dile getirmeyen biri olarak görünür.Raif efendi bir gün gene çok hastadır, yatağa düşmüştür.Rasim her zamanki gibi bu zor zamanlarında onun yanına gider ve ona bakar.Raif ölümünün yaklaştığını anladığından Rasimden bir ricada bulunur.Ofisteki çekmecesinden eşyalarını getirmesini ve kitabını yakmasını söyler.Rasim ona defteri yakacağına dair söz verir.

Raif genç ve içine kapanık sakin bir insandır, Kendisine tek dostu kitaplardır.Babasının bir sabun şirketi vardır.Babası raifi sabun işini öğrenmesi ve ileride şirketin başına geçmesi için Almanya'ya gonderir,Raif Almanya'ya gider ve orada bir sabun fabrikasında işe girer.

Raif sanata ve kitaplara meraklıdır zamanla fabrikaya gidişi azalır.Bunun sebebi ise şehirdeki müzeler ve sergilerdir.Bir gün sergide kürk mantolu Madonna tablosunu görür,Raif tabloyu çok sever Raif hemen hemen her gün sergiye gider ve sergi kapanana kadar tabloyu izler.Günün birinde tabloyu seyrederken yanına bir kadın gelir neden bu tabloya bu kadar çok ilgi gösterdiğini sorar.Raif heyecandan ne diyeceğini bilemez ve tablonun annesine benzediğini söyler.raif daha sonra sergideki kadın bir sokak ortasında tekrar rastlar.Bu kadının tablodaki kadına benzediğini fark eder ve kadını tekrar görebilmek umuduyla bir daha o sokağa gider.Kadın bir daha gelir Raif kadını Atlantis adlı bir gece kulübüne kadar takip eder.kulübe girdiğinde kürk mantolu Madonna keman çalıp şarkı söyler Raif bir masaya oturup madonayı izler.Şarkı bittiğinde madona raifin masasına gelir ve kendisini Maria puder Olarak tanıtır.Kürk mantolu Madonna tablosu onun portresidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca