Ana içeriğe atla

Eleştirilere maruz kalmak

        SANANE HAYAT BENİM HAYATIM

Günlük hayatta hepimiz bazı insanların eleştirilerine maruz kalırız.Bize karşı yapılan bu eleştiriler çoğu zaman yapıcı olabilirken, çoğu zamanda yıkıcı eleştiriler olabiliyor.Bazı İnsanlar kendilerine yöneltilen eleştirilere karşı çok hassastır ve bundan çok etkilenirler.Kendini suçlayabilir veya öfkesini Kendi içinde yaşayabilir.Kimse sen buna İzin vermediğin sürece seni üzemez ve Öfkelendirmez.

Eleştirilere karşı verdiğiniz tepkiyi değiştirerek içinde yaşadığınız olumsuz havadan kurtulabilirsiniz.Eleştirilere karşı mücadele etmesini öğrenmelisin çünkü hayatımızda hep var olacak ve her an karşılaşabileceğimiz bir şeydir.Eleştirilerde dikkat etmen gereken ilk şey seni eleştiren kişinin kim olduğudur.

Söyleyenin kim olduğu eleştirinin içerdiğinden daha önemlidir.Seni tanımayan bir insan sana Aptal dediğinde sinirlenirsin ama ben aptalımıyım diye düşünmezsin.Çünkü sana aptal diyen kişinin seni tanımadığını bilirsin.Eleştirilere bakmadan önce onları kimin söylediğine bakmalısın.Genelikle kendi içinde huzursuz olan çoğu insan Kendi huzursuzluklarını diğer insanlara yansıtır.

Amacı olumlu olan çoğu kişi karşısındaki kişiye karşı alaycı ve kırıcı bir niyetle konuşmaz.Sizden daha iyi seviyedeki insanlar hep sizi daha yukarı çekmek için çalışır.Onların sizi aşağı çekmek Gibi bir düşünceleri yoktur.Böyle yapmak onlara bir şey katmaz.Ama nerede sizden daha düşük seviyede biri varsa,bir şey başaramamış,bir şeyler için çalışmayan insan varsa bunlar hep sizi paçalarınızdan tutup aşağı çekmeye çalışır.

Karşındaki insan sana karşı olumsuzca konuşuyorsa eleştirinin içeriğine bakmalısın, aşağılama varmı,küçümseme varmı, saygısızlık ediyorumu?Eğer ki bunlar varsa karşındaki bu insan iyi niyetli ve yapıcı bir eleştirmen değildir.Seni eleştiren insanların senin ne kadar tanıdığıda çok önemlidir.bir sürü insan var çevrende ama hepside seni farklı tanıyor.Eşin,sevgilin,ailen seni daha iyi tanır.Onlar senin hakkında senin bilmediğin bazı konularda seni eleştiriyorlarsa orada durup bir düşünmen Gerekir.

İnsanlar yaptıkları şeyleri kendi içlerindeki süreçlerden geçirip yaparlar.Bir insan öfkeliyse,bencilse, kıskançsa diğer insanlara karşı bu davranışlarını kullanır.O Kadar öfkeli kıskanç İnsan var ki şu hayatta bunların büyük bir çoğunluğu Kendilerine olan nefretlerini hıncını diğer insanlardan çıkarırlar.Birisi bizi eleştirdiğinde yaptığı eleştiri ya doğrudur ya da yanlıştır.Yanlışsa bir sorun yoktur.Ama doğruysa da şöyle düşünmelisiniz.Her İnsan hata yapar,kimse tam olarak mükemmel değildir.Kimse senden mükemmel olmanı bekleyemez.Kendin  ol sadece kendin ol.Aldığımız eleştiriler canımızı acıtabilir,Ama her eleştiri kötü niyetli değildir,Yapıcı eleştirilerde mümkündür.Böyle yapıcı eleştiriler kişisel gelişimimize çok fazla katkıda bulunur.Önemli olan eleştirilirlerin bize katkı sağlayıp sağlamadığıdır.

İnsanlar genellikle bizi eleştirirler Ama bizi eleştirdikleri konularda bir çözüm sunmazlar.Senin çöžümün ne,ne yapmamı önerirsin dediğinizde mantıklı bir cevap vermezler.Sen bu işi bilmiyorsun,sen bunu yanlış yapıyorsun derler ama genellikle sizden hoşlanmadıkları için böyle konuşurlar.Çünkü yaptıkları eleştirilere bir çözüm önerileri Yoktur.Ne için böyle diyorsun dediğinizde şey işte beceriksizsin, yapamıyorsun sen derler.Nerede hata yaptığınızla ilgili bilgi vermez bu insanlar.İnsanlardan böyle eleştiriler aldığında sana beğenmedim, kötü Gibi ifadeler kullandıklarında susmak yerine,neresi kötü,nereyi beğenmediniz ne yapmamı önerirsiniz, çözüm öneriniz nedir?Diye sorduğunuzda karşınızdaki insanın kafasında size karşı neler düşündüğünü öğrenebilirsiniz.Bu soruları sorduğunuz zaman düzgün cevaplar almıyorsan, kötüsün dedim, anlamıyormusun beceriksizsin işte.

Gibi nefret dolu savunma yapıyorsa bu kişinin niyeti ağacı sulamak değil meyve vereni taşlamaktır.           (Davut bağlan)

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum 👈 ❤️


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca