Ana içeriğe atla

Diyarbakır yolunda

 DDiyarbakır

Diyarbakır Güneydoğu'nun en kalabalık ve en güzel şehirlerindendir.Şanlıurfa kadar olamsada Diyarbakır da baya sıcaktır.ozelikle buraya gelecekseniz yada Şanlıurfa ya gidecekseniz serin havalarda gelin çünkü sıcak aylarda pek keyif alamayabilirsiniz.burada geldiğinizde  gezmeniz gereken yerlerin başında

-cahit Sıtkı Tarancı müzesi
-ahmed Arif müzesi
-Medland lunaparkı
-diyarbakır suru
-hasanpaşa hanı
-ulu cami
Ve Diyarbakır güzel park ve sokakları geliyor.
Bunların dışında buradaki İnsanların hepside çok cana yakın dost insanlar.Şehir otogarında çok fazla kalmanızı tavsiye orda Afganistan'dan gelen Afganlardan dolayı biraz güvensiz olabilir.afganlar orayı mesken yapmış ilk başta onları görünce biraz şaşırdım soylecekleim siyasetle alakalı değil suriyelisiydi,afganiydi buralara gelip kendi ülkesindeymis gibi çok rahat yaşarken biz kendimiz mülteci gibiyiz nedense onlara bakınca onlarmı mülteci ben mi karar veremedim ama neyse ki buradaki insanlar tanıdık ve cana yakın insanlar onları seviyorum erkekler size bir sır vereyim kimseye söylemeyin buranın kızları çok güzel
Benden duymuş olmayın Mardini de unutmayayım oradakilere haksızlık etmeyeyim.Neyse istek olursa bu konuyla ilgili özel bir yazı yazabilirim 😊 yazmamı isterseniz yorumlar bölümünde bunu belirtebilirsiniz.

Diyarbakır da gündüzleri sıcak olsada geceleri güzel bir havası ve güzel bir gece hayatı var.özelikle gece lunapark çok heyecanlı ve güzel bir deneyim sunuyor.Gemiye ve adını unuttum devasa salanan koltuklu makinaya binmeyi unutmayın bu ikisi size kalp krizi geçireceklerdir.bol adrenalinli bir gece yaşayacaksınız lunaparkta.ya aletin üstündeyim ben düşmemek için zor tutuyorum yandaki kız elini uzatmış halay çekelim diyor neyse ki alete biraz alıştıktan sonra halaya başladık havada halay çekiyoruz.mukemel böyle bir şeyi başka hangi kültürde yaşayabilirsiniz ki.bizim Kürtler aya çıksalar ilk yapacakları şey kesinlikle halay çekmek olur.Ne de olsa genlerde var.Aletin üstünden indikten sonra başım Uzun bir süre döndü birazda karnım ağrıdı iyiki bir şey yemeden gitim yoksa kesin hepsini dışarı o kadar insanın üzerine atardım.bir dahaki gidişimde gene gideceğim yerlerin başında geliyor.ondan sonra Cahit Sıtkı Tarancı müzesine gidip kendisinin şiirlerinden birini açıp dinlemek çok güzel bir duyguydu.hemen yanında Ahmed Arif müzesine de gitmenizi tavsiye ediyorum.

Dağkapı da surların üzerine çıkıp şehri yüksekten izlemek size ayrı bir keyif verecektir.

Surdan indiğinizde ise surun yanında oturup güzel vakit  girebilirsiniz.Ayrıca Diyarbakırın çok güzel ve büyük parklarında dinlenme imkanı bulabilirsiniz buradaki parklar gerçekten çok büyük ve güzel.gezip görebileceğiniz bir diğer yer ise ulu cami.Ulu cami tarihî bir yapı olmasıyla birlikte mimarisi ve üzerindeki işlemeler çok güzel ve görülmeye değer caminin avlusuna gelip şöyle bir etrafa baktığınız zaman kendinizi eski zamanlara gitmiş gibi hissedeceksiniz.diyarbakırlı İnsanlarla çok çabuk dost olabilirsiniz çok samimi cana yakın insanlar.Eğer yolunuz düşerse Siverek'e de bir uğramanızı da tavsiye ederim.E oraya gitmişken Diyarbakır stadını da yakından bir görürsünüz artık.Diyarbakır gerçekten Sadece gezilmek için değil aynı zamanda burada yaşanılacak bir şehir başka planlarım var yoksa elbette ileride burda yaşamak isterdim.Diyarbakırdan hepinize kucak dolusu sevgiler.muhtemelen bu yazıyı okurken ben başka bir yerde olacağım görüşürüz kendinize iyi bakın.

Aşağıya Diyarbakır dan bazı fotoğraflar bırakıyorum onlara da bir göz atarsınız.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca