Ana içeriğe atla

Uyuyan Dev Uyandı

 

                       Akıl sözden üstündür.

Evet geldik zurnanın zırtu,pırtu,tırt dediği yere.Tüik verilerine göre işsizlik oranı 0.7 puanlık bir artışla yüzde 13.4 imiş.istihdam oranı ise 43.4

Bildiğiniz üzere pandemi ile beraber çoğu kişi işsiz kaldı, çoğu kişi işten atıldı, çoğu insana yardım edeceğiz denildi Ama çoğu insana Hiçbir yardım edilmedi.Herşeyde olduğu gibi Pandemide de Zengin gene zengin Bir şeyden etkilenmedi,fakir herşeyden etkilendi.Bir yerde bir bedel ödenecekse,bir yardım edilecekse ,o bedeli fakirler öder.
Ama nerede bir para, ödül varsa onu zenginler alır.işsizlik verilerine dönersek TÜİK in söylediği hiçbir veriyle halkın durumu birbirine uyuşmuyor bana inandırıcı gelmiyor.Bu benim kanaitim.Ülkemizde çoğu insanın işsiz olmasını bırakın 3-5 üniversiteden mezun olup iş bulamayan insanlar var.O kadar çalış yıllarını ver gençliğinden ol ve emeklerinin karşılığını alma.Ve yine buna karşın
Lise diploması bile Olmayan çoğu insan çok güzel kurumlarda çok Güzel işlere giriyor.Benim gözümde diplomanın hiçbir değeri yok insan kendini her konuda geliştirebilir ama yıllarını adamış insanların bir kenara atılıp hiçbir şey yapmamış insanların çok güzel yerlere gelmesi bana doğru gelmiyor.

Ülkemizde gençlere çalışma olanağı sağlanamıyor Bu bir gerçek istihdam yaratılmıyor.Bunun için gençlerde çareyi yurt dışında buluyor.Amerikalara,avrupalara kaçıyor bak gidiyor demiyorum kaçıyor diyorum çünkü burdan çıkanlar halay çekiyor, sevinçten havalara uçuyor bunun bir sürü videoları var açın bakın.
Ülkemizi kötülemeye çalışmıyorum tam tersini ülkemiz çok güzel bir yer doğasıyla insanıyla ama bazı insanların hırsları yüzünden  yaşanılacak bir yer olması gitikçe zorlaşıyor 

Bizim istihdam yaratmamız gerekirken tarımda, Bilimde, uzayda , teknoloji de gençlere çalışma olanağı sağlamamız gerekirken ne konuşuyoruz 128 milyar nerede sahi nerede o 128 milyar dolar.Bilime mi gitti, teknolojiye mi, Uzaya mı, tarıma mı gençlere mi  adandı,işsiz kalıp evini geçindiremeyen insanlara mı.Hindistan 76 milyon dolarla Uzaya roket gönderdi.128 milyar dolardan bahsediyoruz.O parayla uzaya gidilebilirdik be böyle bir şey olsaydı çok mutlu olurdum.Malesef ki ülkemizde çoğu insan nereye yatırım yapacağını bilmiyor.Girişimcilere, güzel fikirleri olan beyinlere değil de Zenginlerin ceplerine yatırım yapılıyor.



Bunun için zengin hep zengin fakir hep fakir kalıyor.Ve hedef ne ekonomi de ilk 10 a girmek.Bu şekilde bu rüya gerçek olmaz.Gemi su alıyor ve biz bu ülkenin gençleri Olarak elimizde geldiği kadar Bir şey yapmazsak bu gemi batacak.Ama her zaman olduğu gibi gemiyi ilk gemiye delik açanlar kaçacaklar yani zenginler, güçlüler.Peki fakirler için hiç mi kurtuluş yok var biraz kafalarını kaldırıp gerçeklere güzelce bakmaları ve Bir şeyler yapmaları gerekiyor.Gerçi son zamanlarda çoğu insanın gözü yavaş yavaş açılmaya herşeye inanmamaya başladı.

Eğer ki Kendinizi geliştirir, entelektüel seviyenizi artırırsanız kimse sizi çıkarları doğrultusunda manipüle edemez.Ama bir şeyleri araştırmadığınızda olaylara at gözlüğüyle bakar her konuşan insanı doğru konuşuyor sanırsınız.


Bugün bunları eleştirmek bunlardan konuşmak hiçbir şeyi değiştirmeyecek bize bir şey katmayacak.Peki ne yapmalıyız bireysel olarak bir şeyler yapmalıyız kendimizi değiştirmeye başlamalıyız.Ben Cehaletin sonsuza kadar var olacağına, insanların hep bir delinin peşinden gideceğine,Bruno giardona ve Galileo ya yapılanların yeni insanlara farklı bir şeyler, doğru birşeyler söyleyen insanlara yapılacağına inanıyorum.Ama kendimizi bu tür insanlardan korumalıyız.George orwel'ınde söylediği Gibi:

Savaş barıştır
Özgürlük köleliktir
Cehalet kuvvettir

Sizce de  bu düşüncede olan insanlar yokmu.Cahiliye devrinden bu yana ne değişti.Bence çok az şey değişti, sadece olayların biçimleri değişti.Kendini bu düşüncede olan insanlardan koruyanlar Çalıştı, mücadele etti, başardı,icat yaptı,bilim yaptı.Diğerleri ne yaptı peki başarılı olanı aşağıladı,hor gördü, işkence etti,idam etit.Cehalet çok kötü bir şey kendinizi geliştirin,kendinizi bunlardan koruyun.

"Bin gün Korkak gibi yaşayacağıma bir gün aslan gibi yaşarım daha iyi."

"Herşeye İzin Verin ama aklınızla alay edilmesine izin vermeyin."

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar ❤️👈


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca