Ana içeriğe atla

SENİN KİMSENİN GELİŞİMİNE ZARAR VERME HAKIN YOK

                                    Savaş Barıştır.

                  Özgürlük köleliktir.

                                          Cehalet kuvvettir.

Bir hayal kur onun için çalışmaya mücadele etmeye başla göreceksin Evrendeki herşey o hayalini gerçekleştirmene yardım edecek.İnsanın başına düşündükleri gelir,eğer sürekli yeşil araba düşünürseniz karşınıza yeşil araba çıkar.Hayalerim ve hedeflerim için ben ne yapabilirim diye düşündüğünüz zaman karşınıza hayalinizi gerçekleştirmenizi sağlayacak yollar çıkar.Bunun için negatif olmamak pozitif şeyler düşünmek gerekir.Sürekli negatif kelimeler kullanırsan başına olumsuz olaylar gelecektir.Ama sürekli Pozitif düşünürseniz karşınıza daha güzel şeyler çıkar.


Einstein hatırladığım kadarıyla bununla ilgili bir sözü vardı:İnsan oğlu ağzızndan çıkan cümlelerin,beyninden çıkan düşüncelerin bütün evreni dolaşıp tekrar ona geri döndüğünü bilse,çok daha dikkatli olurdu.

Kurduğunuz cümleler, kafanızdaki düşünceler nasılsa karşınıza çıkacak şeylerde onların etkisinde gelişir.Kendine güzel şeyler söyleki karşına güzel şeyler çıksın.Kendinizi sevin, elinizde olanlarla en iyisini yapın ki elinizde olmayanlarda sizin lehinize gelişsin.Ve de elinizde Olmayan nedenlerden dolayı kendinizi üzmeyin.

Size düşünceler hakkında Bir deneye ve bir bilim adamının hikâyesini anlatacağım.1968 yılında profesör rosental ABD'de ilk okul öğrencileriyle bir deney yapıyor.5 tane üstün zekalı, özel, öğrenme kapasitesi yüksek çocuk seçer.ve onları öğretmenlerine verir.Yılın sonunda Bu çocuklar en yüksek notları alıp en başarılı çocuklar olur.Ama buradaki ilginç olan olay ise profesörün bu çocukları rastgele seçmesidir,yani özel olarak seçilmemişlerdir.Yani bu çocukların diğerlerinden zekâ ve yetenek olarak hiçbir farkı Yoktur.Peki fark neredeki bu çocuklar böyle başarılı oldular,fark şu ki çocuklara üstün zekalı ve özel çocuklar denilmiştir.Bu sözcükler sonrasında öğretmenin çocuklar üzerindeki düşünceleri pozitif olur.Öğretmen çocukları motive eder ve öğrenmeleri için çaba sarf eder.Böyle seçildiklerini bilen çocuklar ne yapar peki daha çok çalışır,derslerine daha büyük bir azimle sarılırlar,ve de başarılı olurlar.Bunun tersi negatif sözcükler, negatif hareketlerdir.Bir insana 40 kere Aptal dersen aptal olur.

Sözcükler bir sihirdir yoktan var eder Var olanı  yok eder.Düşündürür,güldürür,merak etirir, keşfetirir,isyan etirir veya savaş etirir.


Sözcüklere hakim olan dünyaya hâkim olur.Sözcüklerin gücü düşüncelere hükmetmesinden gelir.

Sözcükler düşünceleri, düşünceler duyguları, duygular davranışları,davranışlarda sonuçlarımızı şekillendirir.
Bilimi adamı hikayesine gelirsek Thomas Edison birgün okuldan eve gelir ve hocası ona bir mektup vermiştir.Bu mektubu okumamasını Sadece annesine vermesini söyler.Annesi mektubu alır ve Okur mektupta şöyle yazar:Sizin oğlunuz söylediğimiz hiçbir şeyi anlamıyor ona burada eğitim veremeyiz lütfen onu Okuldan alın.Diye bir not yazılıdır.Ama annesi mektubu edisona şöyle okur "Oğlunuz çok Zeki biz ona burada eğitim veremeyiz onu başka bir yerde eğitin der.Edisonu öğretmen olan annesi eğitir ve büyük bir bilim adamı olur.Bu bize ne gösteriyor bir insanı neyle etiketlersen,ona karşı nasıl sözcükler kullanırsan bu insan öyle bir hal alır.Annesi edisona negatif sözcükler kulansaydı kendisinin aptal olduğunu düşünebilirdi.Bunun içinde kendinize karşı daima pozitif olun.


Bizim okullarımızdaki durum nasıl peki bize salak,aptal diyen hocalarımız ilk okulda bizi döven hocalarımız.

"Sen kimsin lan küçücük çocuğu dövüyorsun."
Sırf çocukları dövmek ve baskı yapmak için öğretmen olan insanlar var.Ne için öğretmen olmak istiyorsun dediğinizde bunlardan birine size şöyle der:Abi işte gidcem orda çocukları dövcem,ben ne dersem onu yapacaklar otur desem oturacaklar kalk desem kalkacaklar.Var böyle cahilye devrimden kalmış aptal insanlar korumamız gerekir kendimizi bizim gelişimimize zarar veren LOSER'LARDAN.
Sen kimsin o çocuğun gelişimine zarar veriyorsun.Çocuklar bir hata yapabilir,bu çok doğaldır,hata yapa yapa öğrenir.Ama bizim onların yaptıklarına karşın onların gelişimlerine zarar verecek şekilde yaklaşmamamız gerekiyor.Adı üstünde yaptığı şey hata eğer sende çocuğun üzerine gidersen çocuğun gelişimi zarar görebilir özgüvensiz ve Korkak Bir şekilde büyüyebilir.

Senin düşüncelerin neler bu konuda bizimle paylaşabilirsin😉❤️




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca