Ana içeriğe atla

Sağlık,Zaman,Bilgi,Para

Kendin Olmak,kendin olabilmek için çaba gerektirir.

 Bugün sizinle yaşamımızı etkileyen birkaç etkenlerden bahsetmek istiyorum.Yaşamımızı etkileyen en temel unsurlarının başında Sağlık,Zaman,Bilgi,Para gelir.Eğerki zamanınız varsa Bunu kullanarak Bilgi edinebilirsiniz, Zamanınız ve bilginiz sayesinde de para kazanabilirsiniz Ama bunların hepsinede sahip olsanız bile eğer sağlığınız yoksa bunların hiçbir önemi Yoktur.Vehbi koç'un bu konuda söylediklerine kulak kabartalım Vehbi Koç bu konuda şöyle diyor:

-Evin varsa varlıklar hanene bir sıfır koymalısın

-İşin varsa bir sıfır Daha koymalısın

-iş seninse üç sıfır daha koymalısın

-Araban varsa bir sıfır

-yazlığın varsa bir sıfır daha 

Ancak sağlığın varsa 1 koyarsın başına o zaman bütün sıfırlar anlamlı bir değere ulaşır, Yoksa sonuç sıfırdır.Eğer ki anlamlı bir Hayat yaşamak istiyorsanız ilk dikkat etmeniz gereken şey sağlığınız ve zamanınız olmalı.Bununla ilgili bir hadiste ise şöyle deniliyor:

"İnsanların çoğunun kıymetini bilmediği iki nimet vardır, Sağlık ve Zaman"

İnsan hayatında beli aşamalardan geçer gençlik dönemi, yetişkinlik dönemi,ve yaşlılık dönemi.

Gençken paramız Yoktur,zamanımız vardır

ve enerjimiz vardır.Yetişkinlikte ise paramız vardır enerjimiz vardır,ama o parayı harcayacak zamanımız olmaz.Yaşlılıkta ise paramız vardır, zamanımız vardır,Ama enerjimiz yoktur.Bizler okullardan mezun oluruz eğerki yeteneğinizi paraya dönüştürebilme yeteneğiniz varsa Kendi işinizi kurur ve Kendi paranızı kazanırsınız, Nasıl para kazanacağınızı bilmiyorsanız,böyle bir yeteneğiniz yoksa Bir başkası sizin zamanınızı ve yeteneğinizi Kendi işinde kullanmak için para karşılığında sizi işe alır.İnsanların yetenekleri, potansiyeleri vardır ama bu yeteneklerini paraya dönüştürebilme yetenekleri gelişmemiştir.Okul bize bunu öğretmez.Bizim kendimiz bunu öğrenmemiz gerekiyor.kendi potansiyelimizi nasıl kullanacağımızı nerede ve hangi işte kullanacağımızı öğrenmemiz gerekiyor.Her işte iyi olmayabilirsiniz ama en az bir işte çok iyi olabilirsiniz.Çok iyi olacağınız alanı keşfedebilmek için de uzun zamandır uğraştığın ama sonuç almadığınız şeyi bırakmanız Gerekir.Sizi yansıtan,Ben bu iş için yaratılmışım,ben bu işte çok iyiyim dediğiniz işi yaparsanız,o işte çok iyi yerlere gelebilirsiniz.Ama eğerki sizin futbola yeteneğiniz varsa ve gidipte basketbol oynuyorsanız siz kendi yeteneğinizi köreltmiş olursunuz.Kendinizi sizin Değerinizi belirleyen yerlerde ölçün.

Sen matematik bilipte kimya bilmeyen bir çocuğu 

Kimya testiyle onun değerini ölçersen çocuk kendisinin değersiz, yeteneksiz bir Aptal olduğunu düşünecektir.Senin resime yeteneğin varsa ve insanlar sana gelipte senin sesin çok kötü sen şarkı söyleyemiyorsun dediklerinde kendini üzme çünkü senin resime yeteneğin var, müziğe değil.Senin hedeflerinde müzik Yoksa başkalarından gelen negatif enerjinin seni üzmesine İzin Verme.Sen onların negatif enerjilerini alıp güce çalışmaya dönüştür.Bırak onlar ne söylerse söylesin, Başarısız olursun Biz demiştik derler, Başarılı olursun biz zaten biliyorduk derler,derlerde derler sen iyisimi kendin ol ve Kendi Yapmak istediklerini yap onların istediklerini yaparsan 

Bu senin hayatın Olmaz ki.Bu onların sana Dayattığı yaşam modeli olur.Onlar hep konuşur belgeli,resmi madalyalı,kupalı dünyanın en iyi en yetenekli insanıda seçilsen sana gelip şunu şöyle yaparsan senin için daha iyi olacak,sana şu yakışır,neden bunu böyle yapmadın diye eleştirecekler.Onların söylediklerini yaparsan bir deney robotuna dönüşürsun herkes sana istediği şekli vermeye çalışır.Onların senden istediklerini değil senin kendinden beklediklerini yapıp onların sana şekil vermelerine İzin vermemelisin.

Uzun süre İnsanlara karşı hayır demediğinizde ne yapmak istediğinizi ifade etmediğinizde insanlar sizin hayatınıza karışmaya ne yapmanız gerektiğini,ne olmanız gerektiğini söylemeye başlıyorlar.Böyle durumlarda dikkat etmelisiniz Bu insanlar çıkarları doğrultusunda Sizden o şeyi istiyor olabilir.Mesela sizden avukat olmanızı istiyen biri sizi kendi işlerinde kullanmak istiyor olabilir.Veya sizden Doktor olmanızı isteyen Birisi gerçekte sizden torpil Almak için söylüyor olabilir.Böyle insanların sizin hayatınıza karışmasına izin vermeyin.Onların söylediklerini yaparsanız onların hayatlarını yaşarsınız ve bu sizi ileride çok Mutsuz edecektir.Siz onların söylediklerini Kendi istedikleriniz zannedersiniz ama onlar sizin istedikleriniz değil, Başkalarının istedikleridir.Bu konularda kararlı olmanız çok önemli neyi isteyip neyi istemediğini iyi bilmelisin ve onlara ben senin söylediğini istemiyorum diyebilmelisiniz.Kendi sevdiğiniz şeyi yapın az para kazansanız da yapın,çok çalışmanız gerekse de yapın.İnanın bana sevdiğiniz işi yapmak sizi daha mutlu bir insan yapacak.En azından işe dans ederek gitmiş olursunuz diğerleri gibi asık suratla değil.



Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar ❤️👈










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca