Ana içeriğe atla

Kimler stresli bir hayat yaşıyor.Stresten kurtulmanın yolları

                 Kendinle barışık olmalısın

Stres hayatımızda yaşadığımız olaylara bedenen ve ruhen verdiğimiz tepkidir.stresin küçük seviyede olması bizi çok etkilemez ma Setresin ileri seviyesi Bizim bedenimize ve zihin sağlığımıza zarar verir.Stresli olmamıza

Sebep olan başlıca etmenler şunlardır:

-uykuya dalmakta zorlanmak
-çok küçük olayların bile seni etkilemesi
-yapmam gereken çok iş var ama benim zamanım yok demek
-baş ağrısı veya mide problemi yaşamak
-insanların seni önemsemesini beklemek
-küçük hataların bile seni Öfkelendirmesi
-kendini hep yorgun hissediyorsan

Eğer ki bunları yaşıyorsanız stresli bir kişiliğiniz var demektir.Çünkü bir zamanlar bunların hepsini bizzat kendim yaşadım ve bunların strese neden olduğunu öğrendim.Stresle başa çıkmanın en önemli yolarından biride İnsanlara hayır diyebilmektir.Biz bazen insanların bizi sevmesini isteriz.Etrafımızdaki çoğu insana hayır diyemediğimiz için Kendi hayatımızdan fedakarlıklar yapmak zorunda kalıyoruz.İnsanlara hayır diyemeyen kişiler genel olarak çok stresli bir Hayat yaşar.



Sürekli her işte mükemmel Olmaya çalışmak mükemmeliyetçi olmak, hata yapmaktan, kendini ifade etmekten korkan insanlar da stresle karşı karşıyadır.Bir sıkıntı veya bir derdiniz olduğunda onu içinizde tutuyorsanız bu sıkıntılar zamanla daha da büyüyecektir.Bunları İnsanlarla paylaşmak içinizdeki dertleri biraz da olsa hafifletecektir.Ve çoğunlukla derdinizi anlattığınız kişilerdede aynı sıkıntıları olabiliyor.Karşınızdaki kişi bendede böyle bir sıkıntı var der.Bir bakarız ki içimizde o kadar büyütüğümüz sorunu Sadece biz değil herkes yaşayabiliyormuş.Bunun için içinizdeki dertlerinizi İnsanlarla paylaşın onları paylaşmazsansız dermanını bulamazsınız.Kendinize ait bir özel alanınız varmı kendi başınıza zaman geçireceğiniz bir yer bu bir ağacın dibi olabilir,bir kitap olabilir,bir parktaki bank olabilir.Sakin huzurlu kendinize zaman ayıracağınız bir ortamınız olmalı.Zor zamanlarınızda sığınabileceğiniz kendi başınıza orada kendinizle güzel vakit geçirebileceğiniz bir yer.Kendine zaman ayırmayan insanlar modern hayatın hızında sürüklenir ve stresli bir Hayat Yaşar.Bize özel olan hobilerimiz stresimizi azaltmamıza yardımcı oluyor.Ben genel olarak çok stresli bir hayat yaşayan birisiydim ve önceleri bununla nasıl başa çıkacağımı bilmeyen biriydim.Bir olay yaşadığımda Kendi içimde onu o Kadar büyütürdüm ki bu olay beni hem bedenen hem de zihnen olumsuz etkiliyordu.Zamanla böyle yaparak kendime zarar verdiğimin farkına vardım.Ve bunu yenmek için ne yapabilirim diye düşünmeye başladım.Kendi başıma kalıp kendimin mutlu olacağı Neler var diye düşündüm.Kendi başıma bir şeyler yapınca daha huzurlu hissetmeye başladım.Sizi üzen Size negatif enerji veren insanlardan uzaklaştığınızda daha sakin bir hayat yaşıyorsunuz.Bazen stresli olduğum zamanlarda stres çok artıp depresyona dönüşebiliyordu ki bu insanın başına gelebilecek en kötü şeydir bence.Bu gibi durumlarda benim hayatıma iyi yönde etki eden bana huzur veren insanlardan ne yapmam gerektiğini sordum veya onların videolarını izledim.Spor,motive edici müzikler,ve soğuk duş bana depresif halimi unuturuyordu.Depresif kalmak çok kötü bir durumdur.Bunun ileri boyutunda insan mutlaka bir hekimin yardımına başvurmalı.Benimki çok kötü bir seviyede olmadığı için Ufak yardımlarla kurtuluyordum.Eskiden insanlardan gelen en Ufak bir etkide bile kendimi üzüyordum.Şimdi ise insanlardan bana gelebilecek en büyük zararı Bile umursamıyorum,takmıyorum.Ve bu benim daha huzurlu ve sakin olmamı sağlıyor.Genelikle seni üzen insanlar için Kendini suçlu hisseder ve üzülürsünüz.Yaşama dikkatlice baktığınızda üzülen kişinin bir tek siz olduğunu,sizi üzen insanın hayatında bir şey değişmediğini farketiğinizde kendinizi Gereksiz yere üzdüğünüzü göreceksiniz.Özelikle âşk keşk konularında kendinizi asla üzmeyin çünkü genellikle sizi üzen karşı tarafın umurunda bile olmazsınız.Çoğu insanda belki hayatında da bir milyarda bir bile etkisi Olmayan, tanımadığı insanların sözlerinden dolayı kendini üzer.5dk sonra yüzünü bile hatırlamayacağınız insanlar için kendinizi üzmeye hiç değmez.

KENDİNİ SEV
KENDİNE İYİ DAVRAN
KENDİNE DEĞER VER
                      HAYDİ GÖRÜŞÜRÜZ............. düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlarım❤️😊


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca