Ana içeriğe atla

İnsanları Tanımak ve kendimizi ifade etmek

                       Seni Yanlış Tanıyorlar

Şunu unutmayın insanlar sizi hep son gördükleri halinizle ve de geçmişteki halinizle değerlendirecektir.Ama geçen zamanda sizin gelişiminize,değişiminize bakmazlar nasıl biri olduğunuza bakmazlar.Sizi en son nasıl hatırlıyorlarsa o halinizle değerlendirirler.Ama bu kesinlikle çok yanlış bir tanımlama biçimidir.Zaman geçiyor herşey değişiyor haliyle insanlarda değişiyor,bir zamanlar çok iyi yardımsever bir insanın çok kötü, kaba, bencil birine dönüştüğünü görebilirsiniz veya Bir zamanlar İnsanlar tarafından sevilmeyen kötü ve kaba  algılanan bir insanın zamanın verdiği etkiyle değişmiş iyi bir insana kendini geliştirmiş bir insana dönüşmüş olabilir.Sadece iyi yada kötü olmaklada değil başarı konusundada bu geçerlidir.Etrafında bir zamanlar çok tembel olan insanların şimdi ise Neler başardıklarına baktığınızda hayretler içinde kalabiliyorsunuz.Okulda buna çok rastlarız, Bazı insanları gördüğünüzde bu çocuk bir zamanlar çok çalışkan biriydi ne oldu da böyle değişti ya da Bu kız çok tembel bir kızdı ne oldu da böyle başarılı biri olmayı başardı.Zaman insanları çok değiştirir.Zamana, değişime Ayak Uyduranlar gelişimlerine ve başarılarına  yenilerini ekleyerek yollarına devam ederler.Öte yandan değişime,zamana Ayak uydurmayanlar ise oldukları yerde sayarlar hatta geriye bile giderler.

Albert Einstein: Sürekli aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar beklemek aptalıktır.

Hiçbir insanı tam olarak tanıyamazsınız hiç kimsede sizi net bir şekilde tanıyamaz ve sizin hakkınızda herşeyi bilemez ve göremez.Çevrenizde bulunan bütün insanlar sizi farklı bir şekilde tanıyor.İnsanlar genel olarak sizi kafalarında oluşturdukları düşüncelere oldurmaya çalışırlar.Kafalarında oluşturdukları elbiseyi size giydirirler ve sizi oluşturdukları düşüncelerle tanırlar.Bizi insanların kafalarında şekilendiren etmenler yaptığımız davranışlar ve söylediğimiz sözlerdir.Bir İnsan Kendini ifade etiği Kadar,iletişebildiği Kadar etrafındaki insanlarca doğru bir şekilde tanınır.Aksi halde kendini doğru bir şekilde tanıtmayan İnsanlar çevrelerindeki insanlar  kafalarında onların nasıl biri olduklarını tahmin etmeye çalışır.Ve düşündükleri şeylerle onları tanır.Çoğunluklada yanlış tanırlar.Size yanlış bir elbise giydirirler,size uymayan bir elbiseyi size oldurmaya çalışırlar.

(burada elbise figürü sizin hakkınızda düşündükleri yanlış düşüncelerdir.)

Şu şey ülkemizde ya da genel olarak çevremizde çok yaygın çoğu kişinin ailesi onları tam olarak tanımıyor.Anne babalar çocukların neyi sevdiğini,neyi sevmediğini,neyi istediğini tam olarak bilmiyor.Burada suç biraz ailede birazda çocuktadır.Çoğu çocuk annesine, babasına neyi istediğini söylemekten korkuyor.Bazılarıda neyi istediğini söylemelerine rağmen otoriter ailelerin baskıları sonucu istediği şeyi yapamıyorlar.Ben ne istersem onu yapacaksın derler.Burada ise çocuğun hiçbir suçu yoktur.Tüm suç kendilerinin lidelik kavramı "Ben, hükümdar" olan ailelerin suçudur.Ben ne dersem o olur,her şeyi ben bilirim, herşeye ben karar veririm benim dediğim olur gibi bir liderlik kavramları vardır otoriter ailelerin.Hepimiz bu dünyada birer yolcuyuz, herşeyimiz birer emanet giydiğimiz ayakkabı bile bir kaç defa giydikten sonra gidecek.Çocuklar ailelerine verilmiş birer emanettir.Onları kölemiz gibi görmek, Bizim söylediğimiz gibi olmalarını istemek çok yanlıştır,bu onlara zarardan başka bir şey değildir.Benden nefret  edebilirsin

Beni sevmiyorda olabilirsin

Beni sevin yada sevmeyin
Beni değil yazdıklarıma söylediklerime bakın
Kimin söylediği değil ne söylediği daha önemlidir.
‌Toplum olarak bizde hep şu var söylenen söze değilde kişiye göre değerlidirme yapıyoruz.İnsanlar birini sevmediklerinde o kişi doğru bir şey konuştuğunda bile ona inanmayıp hata onu yalancılıkla suçlar.Kimse de acaba bu insan ne söylüyor söylediği şey doğru olabilirmi diye araştırmiyor.Ve hep Genelikle bu tür insanları kaşından sakalından gözünün renginden dolayı sevmezler.Ne olduğundan çok , nasıl göründüğünden çok ne bildiği ve neyi anlatmaya çalıştığı daha önemlidir.

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar zamanınızın değerini bilin 👈❤️


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca