Ana içeriğe atla

Genler mi mücadele mi

                                   Yapabilirsin

Dünya üzerinde yaşayıpta Bir şeyler başarmış Çoğu insanın geçmişine baktığımızda dibe vurmuş çok sıkıntılar yaşamış yokluktan gelmişlerdir.Buna karşın İnsanlar başarılı olmuş kişileri babadan Zengin doğuştan başarılı kabul ederler.Halbuki gerçekte bu tam olarak böyle değildir.Çoğu insan Kendi elleriyle başarısını kazanmıştır.Örneğin Arnold schwanseneger Avusturya'nın bir balıkçı kasabasından gelip kötü aksağınına rağmen Hollywood'a ödüller almıştır.Nasıl olurda böyle bir Yerden gelip böyle bir başarı elde etti diyeceksiniz.Çünkü kendisininde deyimiyle Başarının ilk kuralı Vizyon sahibi olmaktır.Kendisinin bir vizyonu vardı Amerika'ya gidecem ve başarılı bir aktör olacam.Ayrıca kendisi bir dönem Kaliforniya valisi olmuştur.Kendisinin bir tutkusu vardı ve bunun için çalışıyordu.Etrafımdaki çoğu insana baktığımda çoğunun hayalî yok,hayal kurmuyor yada çok küçük Hayaler kuruyor.Ne için okula gitiklerini bilmiyorlar,Okul onları ne için aldıklarını bilmiyor.Okul son 200 yılda Ortaya çıkmış bir kurum ilk amacı kiliselerde çocuklara İncili yazdırmakmış.Öğrenciler incile bakıp aynısını kağıda geçirirlerdi.Yani ezber yapmak kültürü buradan geliyor.Etrafımıza  yine bakarsak öğrenciler ne yapacaklarını bilmiyor.Sadece okuldan bir beklenti içerisinde  bekliyorlar zanediyorlarki okul olmasa kendileri hiç bir şey başaramazlar.Okul olmazsa kendileri hiçbir şey öğrenemezler.Kendi Potansiyelerinin farkında değiller.Okuldaki çoğu Kendi öğrendiği gibi eski model öğretimle anlatan  hocalarından daha fazla potansiyeleri var

Çocuk YouTube giriyor twich'e udemy'e giriyor sen neden onların öğrenmek istediği şekilde anlatmıyorsun da kendi öğrendiğin eski modele eski müfredatla onlara yanlış öğrenme modelini dayatıp onların beyinlerini katlediyorsun.( Davut bağlan)

Hatalarımız bizi geliştirecek hataları çözmekten çok nerede hata yaptığını bulmak daha önemlisi.Hata yaptığını bilmeyen insanlar olduğu gibi hata yaptığını inkâr eden
İnsanlarda var.Hatalarınızı inkâr ederek onları çözemezsin.Çoğu insanda etrafındaki Herkes için bir şeyler yapar,ama sıra Kendisine gelince kendisi için hiçbir şey yapmaz, kendisi için bir şey yaparsa diğer insanları ihmal edeceğini düşünür.Halbuki Kendine yatırım Yapmadan, kendin için bir şeyler Yapmadan etrafındakiler içinde iyi bir şeyler yapamaz.Aksi taktirde insanların her söylediğini yapıp ama sıra Kendisine  gelince kendisi için bir şeyler yapmayanların Bu durumu sömürülmekten başka bir şey değildir.
İnsan nasıl değişir biliyormusunuz?İnsan kendisini geliştirdikçe değişir farkındalığını artırdıkça Bakış açısı değişir.Olaylara farklı yönlerden bakar.Tek bir noktadan bakarak olayların asıl yüzünü görmeniz imkansızdır.Böyle yalnızca Kendi görüşünüzü doğru Kabul eder ve ona inanırsınız yanlış olsa Bile.

İnsanlar başarılı olduklarında Zengin olduklarında Mutlu olacaklarını düşünürler.Ama başarıyla mutluluk arasında doğrusal bir grafik yoktur.Mutluluk görecelidir.Ben mutluluğu sonuca ulaşmak değil sonuca ulaşırken önümüze çıkan engellere karşı verdiğimiz Mücadeleden geldiğine inanıyorum.Mücadeleniz artıkça Engeler karşınıza çıktıkça özgüveniniz ve savaşma azminiz de artar.Tolstoy'un şöyle bir sözü var: "Hayata unutamayacağımız en büyük pişmanlık pişman olurum diye yapmadıklarımızdır.

Bir işe başlamadan önce hep şunu düşünürüm denemeyip pişman olacağına deneyip pişman olmak Daha iyidir,ne kaybedebilirsin ki kaybedeceğin bir şey yok ve o an Sanki içimde eksik olan herşeyin tamamlandığını hissederim.
(Davut Bağlan)

Kimsenin görüşünü yavaşlamasına İzin Verme kimsenin senin gibi görmeyeceği bir şeyi görürsün.Bir şeylere başlamakta tereddüt ediyorsanız aynada Kendinize bakıp Kendinize şunları Sorun bunu yaparsam ne kaybedebilirim  ve ne kazanabilirim.Kendinize bir bakın ve ona göre başlayın ve sizi yansıtan ben bu iş için yaratılmış dediğiniz iş için çalışın.O şey  karşınıza çıktığında hazır olmalısınız.Başlamaktan korkmayın hareketsizce durup bir şeyler yapamamaktan korkun.Sadece Cesaretini toplayıp kendinizce bir şeyler yapabileceğinize inanın.

Hayat her ne kadar zor görünürse görünsün daima yapabileceğiniz ve başarılı olabileceğiniz bir şey vardır.
(Stephen Hawking)

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar ❤️👈💪


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca