Ana içeriğe atla

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız.

Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi.

Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olacak adamın yeteneğini köreltiyorlar,belki gerekli ilgi verilseydi yetenekleri keşfedilseydi, farklılıkları bulunup onların üzerine gidilseydi bambaşka olacaktı.

Bir doktor bütün hastalarına aynı reçeteyi veremiyorken,bir antrenör öğrencisine aynı çalışma programını yazamıyorken,Bir öğretmen neden Herkese aynı dersi anlatsın.Ben çocuğumu buraya göndermem ben çocuğumu Okula göndermiyecem.

Ressam, müzisyen, boksör, sanatçı, futbolcu olacak insanların hepsi 3.500 maaş için kpss den atama bekleyen bireyler oluyor.Hepsi aynı düşünen, aynı giyinen, aynı hayale sahip bireyler oluyorlar.Bir yerde Herkes birbirine benziyorsa orada Kimse yok demektir.100-150 yıl önce okullar fabrikalara işçi yetiştiriyordu bu yüzden Herkes aynı kıyafeti giymek zorundaydı, aynı saatlerde gelip zil çaldığında çıkmalı zil çaldığında işlerine geri dönmeleri gerekiyordu.

Atatürk:Ey öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.

Eğitim Sadece Okuldan alınmaz eğitim burada elinizde tuttuğunuz icat eğitim orda.







Hepinizinde bildiği üzere bir iki gün sonra Aranızdan çoğunuz Yks yani üniversite sınavına gireceksiniz.Bu blogda size Yks sınavı,ve tecrübelerimden bahsedeceğim.Biliyorum Aranızdan çoğunuz çok heyecanlısınız, özelikle 12. Sınıfa giden kardeşlerim sizleri çok iyi anlıyorum bende o zamanlar öyleydim.Ama keşke o günlerde biri gelipte bana sistemi öğretseydi Bana Davut özüne saygı göster onun sana bir getirisi olmayacak deseydi tabi o zamanlar içimde oluşan bir şeyler vardı ama şimdiki Gibi daha iyi kavrayamamıştım.Ama çokta şansız sayılmam (şans kelimesinide sevmiyorum şansa inanmıyorum çok çalışmaya inanıyorum.) Neyse az bir zaman sonra karşıma çıkan birkaç güzel insan sayesinde çoğu konuda gözüm açıldı ve bende bu konular üzerinde yoğunlaştikça gerçekleri daha açık Bir şekilde gördüm.Şöyle bir söz vardır çocukluğunda ihtiyaç duyduğun kişi ol diye 2-3 tane güzel insan ihtiyaç duyduğum kişi oldular ve şuan bende çoğu gençcin bir şeylerin farkına varması için ihtiyaç duydukları kişi Olmak istiyorum.


Bir insanın hayatına dokunmak ona iyi yönde etki etmek çok güzel bir duygu.yks sürecine yavaş yavaş geçelim öncelikle kendinizi heyecanlandırmanıza değmez,Boşverin sınavı şimdi aranızdan bir kaç kişi bana kızacak Abi nasıl Boşverelim hayatımız söz konusu diyeceksiniz.İnanın bana sınav sizin hayatınızdan daha önemli değil.Zor olan sınav değil gerçek hayat, sınav neki çalışırsın geçersin asıl Zorluk gerçek  hayatta karşınıza çıkacak,iş hayatına geçtiğinde.Çoğu öğrenci

 3-4 üniversite bitiriyor ama bir mesleği yok.Çoğu öğrenci mezun olduğu bölümdeki mesleği yapmıyor.

Neden? çünkü okul Bize nasıl para kazanılır öğretmedi.Okul bize para kazandırmak için var ama para hakkında hiçbir şey öğretmiyor.Demek ki neymiş sen Kendini finansal olarak eğiteceksin doğru insanları dinleyeceksin, doğru insanları takip edeceksin, doğru insanların kitaplarını okuyacaksın.

Okul çocuğun yeteneğini ve zekasını köreltmek üzerine kurulmuştur.Nasa uzay araştırmaları yönetecek astronot arayışı için bir profesörden hayal gücü iyi olan insanları belirlemek için görevlendirmiş.

Bu profesörün yaptığı çalışmalar sonucunda

30 yaşındaki insanların Hayal gücü %2
20 yaşındaki insanların Hayal gücü %12
5 yaşındaki insanların Hayal gücü %98

Bunun için eğer bir çocuk size gelip Mars'a gidecem, okyanusun dibine dalacam dediğinde,He He Bende büyüdüğümde
Başbakan Olmak istiyordum diyerek çocuğun hayal yeteneğine Zarar Vermeyin.En basit bir örnek vereyim benim küçük kardeşim 6 yaşından önce televizyondan,telefondan ordan burdan çok güzel Türkçe konuşmayı öğrendi çok güzel Türkçe konuşuyordu taki 6 yaşından sonra okula başlayana kadar bizde anlamadık 5 -6 sınıfa geldiğinde çocuk kekelemeye başladı doğru düzgün konuşmamaya başladı ne oldu da böyle oldu bilmiyorum.yorum sizlerin

Benim yaşıtlarımdan örnek vereyim size Benim yaşıtlarımdakilere ilk okuldan lise dönemlerine kadarki süreci gözünüzde canlandırmak istiyorum.İlk okuldayken öğretmenler bize ne Olmak istiyorsun dediklerinde çok güzel , değişik, büyük hayaler anlatırdık, Orta okula geldiğimizde soru yine aynı ne olmak istiyorsunuz Ama bu sefer Hayalerin büyüklüğünde bir azlama görülüyor daha küçük meslekler ve Hayaler söyleniliyor,liseye gelindiğinde hepten yeteneğimiz Köreldi ve hepimiz hep bir ağızdan Herkesin yaptığı sıradan meslekleri söyledik güzel olan hayal kapasitemizi eğitim sistemi ve okul sayesinde Köreldi nasılmı

Bize sen yapamazsın dediler,dalga geçtiler.Adeta bize çaresizliği nasıl başarısız olacağımızı öğretirler, büyük düşünmemeyi dayatılar.Bize hayal kurmamayı, Hayal perestliğin kötü bir şeymiş gibi gösterdiler,

"BİZİ KATLETİLER" bunun için özünüze saygı gösterin size ders çalışmayın demiyecem çalışın ama birazda kendinize saygı gösterin,kendin için bir şeyler yap,kendine bir yatırım yap.Size yemin ederim ki okulun size bir getirisi olmayacak herşey 3.500 maaş cumartesi Pazar tatil için mi?Bu Kadar mı? Sürü halinde aynı şeyi Yapmak, aynı şeyi giymek,aynı şeyleri yaşamayamı geldik.Hayır ben Buna inanmıyorum Biz bu dünyaya Daha fazlası için geldik.Bu dünyada bulunmanızın bir sebebi var.Farkındalık kazanmamız gerekiyor.




Hepimizin ne için bu dünyada Bulunduğunun,ne yapmak için gönderildiğinin bir sebebi var ,Biz neden varız insanoğlu neden var bunun bir nedeni olmalı.

Sadece dünyaya gelip ömrünün sonuna kadar (çalış,ye,iç,uyu git )Hepsi Bu mu (hayır)
Çoğu kişi bu konuların farkında değil ve farkındalığını da geliştirmiyor ya da hayatın hızında kaosunda varlığını unutmuş.Bu dünya insana çok şey unuturuyor.
Hep bize kendinizi üzmeyin dünyanın sonu değil dediler.Ama biz nereden bilelim ki kendime de kızmayacam o  zamanın kafasıyla pek dikkate almadım ve şuan bir gün bunu söyleyeceğim hiç aklımın ucuna bile gelmezdi size şunu söyleyeyim okulda öğrendiğiniz bilgiler,sınavı kazanmanız, mezun olmanız hiçbir işinize yaramayacak, Hayalerinizi karşılamayacak yarın öbür gün eğerki sen yurtdışına çıkmayı isteyen birisiysen 3.500 maaş senin uçak biletine yetmeyecek, ki borçlarını kapatmakla meşgul olacaksın şurayı bu kadar giderse buna bu kadar giderse gidebilir miyim diye düşünerek  mi yaşamak istiyorsunuz.

Bunun için Kendini her konuda geliştiremen gerekiyor kitap okuyabilirsin, You tube dan eğitici videoları izleyebilirsin, podcast Ler dinleyebilirsin, araştırmalarla da öğrenmek istediklerini pekiştirebilirsin.Bunlar ileride sana çok şey kazandıracak kendini farklı farklı konularda geliştirdiğinde yarın öbür gün sen zaten okuldan bir bok olmayacağını anlayacaksın.Hiç değilse o zaman diğer alanlarda işini  büyütebilirsin kendi işini kurabilirsin.Ailemiz tarafından Hepimize hep şu dayatıldı işe gir bir iş bul oğlum kızım ama bence Bizim kendimize ve bizden küçüklere Kendi işimi kurabilirim fikrini aşılamamız gerekiyor.25 yaşına kadar Okul okuyup kendine hiçbir şey katmayıp 2000 TL karşılığında bir başkasının emri altında (özelikle kapasitesi Sizden daha küçük birinin altında) çalışan insan yığınıyla dolu ülke.İnsanlar üniversiteden hiçbir şey öğrenmeden mezun oluyorlar.Ben bunları öğrendiğim için okuldan üniversiteden bir bok olmayacağını anladığım için okulu saladım.

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar ❤️👈











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç