Ana içeriğe atla

BİZE DAYATILAN POPÜLER KÜLTÜR

 

ATA TOHUMU NEDİR?
Ata tohum genetiğine müdahale edilmemiş doğal bir tohum çeşididir.Bu sebepten dolayı  sürdürülebilir,nesilden nesile aktarılabilir.

Ülkemizde ata TOHUMU ekmek yasak değil ama satmak ne yazık ki yasak.Ata tohumun satılmazsa ülkemizde yayılım gösteremez.Kendi ülkemizde kendi tohumumuzu üretebilecekken neden başka ülkelerden hibrit ne olduğu bilinmeyen içinde hangi kimyasalların olduğu bilmediğimiz tohumları alıyoruz ki.Kendi ülkemizde her türlü ürünü yetiştirebileceğimiz verimli topraklarlar varken neden başka ülkelerden ithal ediyoruz.

Diğer ülkeler kendi kültürlerini yemeklerini,müziklerini, kıyafetlerini, arabalarını,bizim ülkemizde kültürlerini popülerleştirip dayatabiliyor.Örnegin 1989'lı yılında Türkiye'ye pizza dükkanları açılır.Ama Türkiye'de pizza pek bilinmediği için bekledikleri sonucu alamazlar.Ve bunlar tası tarağı toplayıp geri dönüyor.Bir müddet diyorlarki biz ne yapacağız Türklere pizzayı satamadık.Sonra da şöyle Bir şey düşünüyorlar.1991 yılında çıkmış olan bir çizgi film o dönemde çok meşhurmuş.Bu pizza beyler bu çizgi filmi Türkiye'ye %10 fiyatına satmayı deniyorlar.Bizim insanımızda durur mu havada kapar böyle fırsatı.O çizgi filmde sürekli pizza yeniliyor.Filmin adı ninja kaplumbağalar.Bunu izleyen o dönemin çocukları annelerinden pizza yapmalarını söylüyor.Fakat pizzayı yapmayı başaramıyorlar.Bir süre sonra bu pizzacı abiler tası tarağı toplayıp gene Türkiye'ye gelip pizza saymaya başlıyorlar.Ondan sonra pizza bir kültür haline geliyor ve Türkiye'de pizza çok satılmaya başlıyor.


Pizza bizim kültürümüz değil bizim kültürümüz ne lahmacun,pide,kebap neden bunu yemiyoruz işte tamda burada önemli bir konuya değinmek istiyorum:Diğer ülkeler bize ait olan bizim kullandığımız şeyleri bizim gözümüzde kötüleştirip bizi ondan soğutup kendi mallarını,kendi ürünlerini, Kendi kültürlerini bize dayatıyor. Adamlar bize açıktan yediriyorlar çoğumuzun ruhu bile farkına varmıyor.Sonrada neden diğer ülkelerde yaşam çok iyi neden ülkemizde geçinemiyoruz,sen Kendini geliştirmesini bilmezsen , farkındalığını artirmasan işte böyle elin adamı gelir seni çıkarları doğrultusunda manipüle eder.Bunun için bizim gözümüzü açmamız gerekiyor kimbilir şuan farkında olmadan bize neler neler dayatılıyor.Bizim yemeğimize karışan adam bizim eğitim sistemimizede karışmazmı,bizim ekonomimize karışmazmı?


İkinci bir örnek ise ülkemiz 1950 lerde sürekli olarak hep zeytinyağı tuketiliyordu.Amerika'da mısır rezervi çok fazlaymış Amerikalılar bu Fazla olan Mısırı ne yapalım diye düşünürler.Fazla mısırı ülkemize satmayı düşünerler ama ülkemizde zeytinyağı yenildiği için satamıyorlar.Bu İnsanlar sonra ülkemize gelerek zeytinyağı hakkında yalan yanlış haberler yaymaya başlıyorlar. ülkemizde zeytinyağı kullanımı azalmaya başlıyor zeytin ağaçları katledimeye başlanılıyor şuan var ama hala az ve çok pahalı.sizce yediğimiz yemeğe bile bu kadar kolay etki edenler bizim ne yediğimize kolayca etki edenler sizce bizim eğitim sistemimizede etki etmiyorlar mıdır?Sizce eğitim sistemini bizmi kontrol ediyoruz?Dışarı çıktığınızda çoğu insanımızın üzerinde giydiği tişörtlerde bile New York,mimai,san Francisco yazıyor.Neden?Siz hiç ülkemize  gelmiş bir Amerikalı nın üzerindeki tişörte İstanbul,anakara,konya her neyse yazdığını gördünüz mü?

Sizce bu insanlarım bizim eğitim sistemimizede etki etmiyorlar mı yaratıkları popüler kültür ile bize dayatmak istediğini çok rahatlıkla empoze ediyor.Şuan da eğitim sismini öğrencileri Katlediyor. Çünkü eğitim sistemimizi biz değil başkaları kontrol ediyor.

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostlar ❤️👈


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca