Ana içeriğe atla

PAY THE PRİCE BEDEL ÖDEYİN

 

KENDİNİ BAŞKASININ AYAKKABISI İÇİNDE                              HİSMEMEK İÇİN

Başarının bedelerini ödemeden başarıya ulaşamazsın.Her şeyin bir bedeli olduğu gibi başarının da bir bedeli vardır.Hayatınız boyunca sürekli bir şeyler yapmak istersiniz.

Çocuksanız en güzel oyuncağı,gençseniz güzel bir BMW,yetişkin bir insansanız güzel bir villada oturmak istersiniz ya da belkide yurtdışı hayaleriniz vardır.Bunlar için bir bedel ödemeniz Gerekir (uykunuzdan,instagramdaki zamanınızdan,sevgilinizle birlikte geçirdiğiniz zamandan)
Başarısız olmak çok kolaydır.Başarılı olmak yürek ister,bedel ister,baskı altında çalışabilmeyi gerektirir.Tüm engellemelere rağmen devam etmeyi gerektirir..Ama şunu söyleyebilirim:Başarının bedelini bir dönem ödersiniz karşılığını bir ömür boyu alırsınız.Ama başarısızlığın bedelini bir ömür boyu ödersiniz.Başarısızlığın bedeli başarının bedelinden daha ağırdır.seçim sizin siz hangisin bedelini ödemek istiyorsunuz?
Başarı yolunda karşınıza çok engeler çıkacaktır.

Başarınızı değerli kılacak olanda bu engelerdir.Sonuca ulaşmak değil sonuca ulaşırken yolda karşılaştınız engeleri yenmek,onlara yenilmemektir önemli olan.Mücadelenizde sizi mutlu edecek olan sizin özgüveninizi artıracak olan bu engellere takılmadan yolunuza devam etmeniz olacaktır.

Gençlerin başarı yolunda en büyük engeleri anne babalarıdır.Çünkü çok seviyorlar,çok koruyorlar.Onları çok korudukları için büyük bir şefkatle konfor alanlarından çıkarmıyorlar.Bunu yapmak inanın bana çocuklara çok büyük bir zarar veriyor.Konfor alanından çıkmayan gençler gelişemezler.Gençlere en büyük düşmanlığı Anne babaları yapıyor.Anne babalar çocuklarını korumaya çok meyillidir.O kadar çok koruyorlar ki gençler İnsanlardan uzak,iş hayatından uzak oluyorlar.

Bir şeyler yapmaktan Korkarlar.Düşmeden,Yaralanmadan, başarısız olmadan büyüyorlar.

"Size yol gösterebilirler Fakat yanlız yürümek zorundasınız.

Hani nasıl bir vazonun içinde çiçek büyütürler aynen çocuklarıda bir kapsülün içinde büyütmeye çalışmak gibi bir şey yaptıkları hepsi Bundan ibaret.Halbuki yere düşmeden kalkmasını öğrenemez çocuk anne babaların çocuğu yerden kaldırmaması gerekir.Onun kendi başına kalkmasını öğrenmesine fırsat tanımalılar.Başarısız olmadan başarılı olmayı öğrenemezler.Yeni İnsanlar tanımadan,yeni yerler keşfetmeden farklı bir şeyler yapmaları, farklı bir şeyler başaramaları imkansızdır.

Çocuklarımızı kendimize benzetmek onları kendi kalıbımıza sığdırmak onlara yapılan en büyük haksızlıktır.Çünkü tek bir hayatımız var bunu başkasının öğrettiği hayat modeline göre yaşamak Kendi Filmimizde Figüran olmak gibidir.Biz bu hayatımızı başkasının ayakkabısı içinde yaşamak için gelmedik.Sonra ülke gelişmiyor,ülkede gençler bir şey başaramıyor Diyorlar.

"Gençleri bundan 50 yıl önceki bilgilerle büyütmek ve onlardan bir şey geliştirmelerini, farklı bir şeyler başaramalarını beklemek Aptalıktır.(DAVUT BAĞLAN)"

Kendini ailelerinin, öğretmenlerin, sistemin konformist alanından uzaklaştıran gençler bir şeyler yapıyor,bir şeyler başarıyor.
Örneğin 10. Sınıf öğrencisi Mehmet Can dursun ile 11.sınıf öğrencisi olan irfan efe Boztepe nin yaptıkları projenin Tübitak tarafından reddedilip Amerika'da dünya birincisi seçilmesi gibi.Bu çocuklar APTAL demek kolay.Onlara imkan vermek,onlara engel olmamak gerekir.

"18 yaşına kadar eğitim verdiğin genci 1.5-2  saatlik  bir sınavdan geçmedi diye onu elinin tersiyle itip Sadece bir kısım gençle ülkeyi kalkındırmaya çalışmak kadar aptalca bir şey yoktur."(DAVUT BAĞLAN)

Şimdi anlıyormusunuz neden toplumun bize Dayattığı sistemin bir kölesi olmayın diyorum.Toplum bize şunu şöyle yapmalısın der,insan yapar ama insan onu yaptığında Mutlu Olmaz.Çünkü her insan aynı değildir.Bizler koyun değiliz ki hepimiz aynı şeyi yapalım.


-Uyan
-Kahvaltı Yap
-İşe git,okula gidiyorsan okula git
-Okuldan dön,işten dön
-Yemek ye
-TV izle
-Uyu
-Sonrada hepsini tekrar et.

Toplum bize bu hayatı dayatıyor.Ancak böyle yaparsak mutlu olabileceğimizi söylüyor.Hayat sadece bu kadar mı Hepsi sadece bunun için mi?Bunun için mi geldik. hayır,Ben buna inanmıyorum.Hepimizin bu Dünyada yapması gereken bazı sorumlulukların olduğuna inanıyorum.Herkesin ne için bu dünyaya geldiğini hangi nedenden dolayı burada olduğunu sorgulaması ve farkına varıp Bunun için ne yapabileceğini düşünmeli onun için çalışmalı Onun için mücadele etmeli.

Ha bu arada bazen bazı şeyleri tekrar ediyorum onlar hata falan değil bilerek tekrar ediyorum daha iyi anlaşılsın diye

Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum ❤️❤️❤️




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca