Ana içeriğe atla

BAŞARIYA TEK BİR YOLDAN GİDİLMEZ

Başarıya tek bir yoldan gidiyorsanız.başarıya giden yolardan çok uzaktasınız demektir.


Yumurtaları asla tek bir sepete koymayın.Ne demek yumurtaları tek bir sepete koyma küçüklüğümüzden bu yana İnsanlar tarafından Sadece okula gitmemiz gerektiğini, sadece bir iş kolunda çalışabileceğimizi ya da sadece belli konularda çalışmamız ve yanlızca beli şirketlere yatırım yapmamız gerektiğini,Aksini yaparsak başarısız olacağımız söylendi bize

Ama ben toplumun bize Dayattığı bu mantığa inanmıyorum.İnsan kendini her konuda geliştirebilir.Her türlü farklı alanda Kendini geliştirebilir.Eğer siz kendinizi yanlızca bir alanda yetiştirirseniz, yanlızca bir alana bağlı kalırsanız,hisselerinizi  yanlızca bir şirketen Apple yada sadece mikrosoft'tan alırsanız.En basitinden Sadece kpss için koşturursanız.
Size şunu söyleyeyim: Fakirlikten,kaybetmekten, başarısızlık'tan yanlızca bir adım uzakta olursunuz.Ne demek istiyorum şöyle:Sen kendini bir alana verdiğinde o alanda beklenmedik Bir sorunla karşı karşıya kaldığında en ufak bir iflas,bir kriz,bir salgın çıktığında yada çalıştığın iş kolunda devletler ve şirketler o alana yeteri kadar istihdam sağlamazlarsa,İşsiz kalabilir,ve kendini o konuda da geliştirebilme imkanı bulamazsın.Ve işte o zaman ileriye gidemez yerinde durur hatta geriye gidersin.


Toplumda sürekli farklı iş yapanlara, birkaç sektörde çalışanlara Onlar gibi olmadıkları için onlar gibi sadece azıcık aşım kaygısız başım demedikleri, kendilerini farklı alanlarda geliştirip geleceklerini sağlama almaya çalışan insanlara farklı bir gözle bakılıyor.Şunun gibi mesela:Aç gözlüler,sizi doyuramadık,nankör zenginler,Biraz fakirlere yardım etseniz nolur diyerek toplum bunlara karşı adeta düşman bir tavırla onlara bakarlar.Ama böyle yaparak kendilerine birşey katamayacaklarını kendileride bilirler.

Zenginlere düşmanlık etmek onları kötü biri olarak göstermek para mutluluk  getirmez biz para olmadan da yaşarız demek çok yanlış bir algı.Halbuki şuan dünyada baktığımızda zenginler birçok insana yardım ediyorlar.mesela bil gates Afrika'daki insanlara sağlık konusunda çok yardım ediyor.Ölduğünde bütün servetinin %90'nını hayır kurumlarına bağışlayacağını söylemiştir.bir başka örnek Elon Musk çevre dostu yenilebilir güneş enerjisiyle çalışan çatılar yapıyor.insanlar dünyayı çok kirletikleri için artık marsta bir yaşam kurmak için spacex'i kurdu ve bunu için çalışıyor.turkiyeden bir örnek şimdi geldi aklıma cem yılmaz 100 den fazla şehit çocuğunun eğitim masraflarını karşılıyor.
İçinizden hala bana zenginler çok kötü Allah onların belasını versin  diyecek olanlar varmı?yani eğer varsa da onlar toplumun evrimseleştirdiği kölelerden başka bir şey değildir.

Eğer sen kendini farklı alanlarda geliştirirsen sadece ders çalışmak yerine onun yanında resim,müzik ya da sadece şoförlük, öğretmenlik,memurluk yapmak yerine başka alanlara da yönelirsen,yatırımda yaparsan.

Sadece kpss ye çalışmam yerine  geleceğin en büyük buluşu olan interneten güzel şeyler yaparsan zamanını İnternete kedi, köpek videoları ile harcamak yerine sana değer katacak konularda geliştirirsen Kendini inan bana uğraştığın sektörde ani bir kriz olduğunda öbür alana geçip orada Devam edebilirsin.salgın mı oldu,işsiz mı kaldın resime, müziğe,spora yönelip bunları internet ortamında İnsanlara ulaştırabilirsin.Hekes İnternete karşı çok önyargılı ama şöyleki şuanda çoğu kişi interneten para kazanmak için birbirleriyle yarışıyor.Neden böyle yapıyorlar peki:Şimdi burada yasak oluyor işinize gidemiyorsunuz ekmeğinizi kazanamıyorsunuz.Ama öte tarafta interneten bir şeylere uğraşan insanlar hala işlerine devam edip paralarını kazanıyorlar.örneğin geçtiğimiz dönemde bir adam internete, telefonda yaptığı bir resmi düzenlediği bir resmi 69 milyon dolara satı .Resim için boya fırça alıpta yapmadı tamamen telefonda yapılmış bir jpg.
Bunu hep söyleyeceğim yeniliğe, değişime açık olun.Çünkü zaman sizi beklemiyor herşey değişiyor.her gün bir önceki günkü öğrendiğiniz bilgiler size ayak bağı oluyor.

İlerliyemiyorsunuz.İlerleyememdiğiniz için donük Bir şekilde çalıştıkça ilerleyen ülkelerin gelişimine bakmakla ve onların yaptıklarıyla yetiniyoruz.Sonrada vay şu gavura bak nasıl yaptida o demir parçası da havada düşmeden gidiyor,vay anasına o demir parçası nasıl suda yüzüyor diyorsunuz.Sonrada suçu beldiyede,valide, bakanda,cumhurbaşkanında arıyorsunuz.

Size tek tavsiyem aynaya bakıp Kendinize bazı sorular sormanız.

Ben Ne Yapıyorum?
Ben Neredeyim?
Neler yapmak istiyorum?
Bunun için neler yapmalıyım? 

gibi sorular sorun kendinize.herkes olmasada aklı başında olan birkaç kişi ne demek istediğimi anlayacaktır.Umut hep vardır.Herşey değişebilir.Herkes büyük adam olmak zorunda değil,Ama Herkes bir şeyler yapmak zorunda.Bu mahalle için herkesin bir borcu var,bu şehir için Herkesin Bir borcu var,bu ülke için Herkesin Bir borcu var,bu dünya için Herkesin Bir borcu ve yapması gereken birşeyler var.
En önemlisi ilk önce "KENDİNİZE" bir borcunuz var.Okulda yapılan bir etkinlik'te Bu hayata ne için çalışıyorsunuz diye bir kağıda yazıp sonrada sınıfta okunacak bir çalışma yapıldı.Ben Kağıtta şöyle bir şey yazdım Kendim için ailem,mahalem,şehrim ,ülkem ve   
Dünya için çalışıyorum diye yazdım.herkesin bu ülke için küçük büyük birşeyler başarması  dileğiyle.
"HİÇBİR ŞEYDEN ASLA VAZGEÇME ÇÜNKÜ VAZGEÇENLER KAYBEDENLERDİR."

düşüncelerinizi yorumlar bölümünde bekliyorum hepsini okuyacağım değerli dostla😉❤️


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BEN KİMİM BU DÜNYADAKİ YERİM NE?

  ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİNİ İHLAL ETMEK SUÇTUR. Çevremize baktığımız zaman çoğu kişinin Hayali yok ne için yaşadığının farkında bile değil.Ne için varsın sen bu Hayata diyorsun birisine şey işte bir ev alayım bir araba alayım geçinip gideyim diyor.Bir insanın yaşamı Sadece bunlardan ibaret olmamalı.İnsan Kendisine şu soruları sormalı -Ben Kimim? -Bu dünyadaki yerim ne -Ne için varım -Ne yapmak için gönderildim ben Sadece 3.500 maaş alıp ömür boyu bir ev bir araba için 9'dan 5'e Adeta bir hamster çemberinde dönüyormuş gibi yaşamak için mi varız.Hayır ben Buna inanmıyorum Beni bunlara sürüklemelerine,bana bunları Tavsiye etmelerine izin vermem,dinlemem,yapmam.Ben asıl yapmam gereken Neyse varoluş sebebim gönderiliş nedenim neyi gerektiriyorsa onu yapmayı seçiyorum bana dayatılanı değil,benden istenileni değil.Bana nasıl Mutlu olacağımı söyleyen ama kendileri  mutluluğun tanımını bile yapamayan insanların beni manipüle etmelerine İzin Vermem,sizde İzin Vermeyin.

İNSAN NEYLE YAŞAR

    İnsan ne için yaşar, İnsanlar temelde Mutlu Olmak için yaşar.Mutluluk kişiden kişiye göre değişir.benim mutluluk tanımım kendim için mutluluk eşittir mücadele ben bir şeyler için mücadele eğitimde daha mutlu oluyorum.Sonuç hepimizi mutlu eder ama sonuca giderken karşılaştığımız zorluklara verdiğimiz mücadele de sonuç kadar bizi mutlu eder.Kimse sizin verdiğiniz mücadeleye bakmaz insanlar genel olarak sizin sonuçlarınıza bakar bu yüzden sonuçlar Bizim için önemlidir.Bahane bulmak adlı blogumdada bu konuya değinmiştim sen istediğin kadar konuş babam zengin değildi,iyi bir şehirde değildim, kız arkadaşım beni aldattı hoca puanımı kırdı bunlar Kimsenin Umurunda değil sizin sonuçlarınız konuşur.Bu yüzden şundan dolayı olmadı Bundan dolayı olmadı şeylerini bir kenara bırakıp mücadele etmeliyiz.Son 50 yılda dünya çok gelişti insanoğlu bir koşuşmanın bir kaosun içine sürüklendi.Bir hızlı yaşam hayatı kaçırma endişesiyle çok çabuk yaşamaya çalışıyor.Boylece hayata çoğu şeyi kaç

Bunu Okumadan Sakın üniversiteye gitme

 Hepinizin katledilmiş ama daha ölmeyen birer fidansınız ölmeden Kendinizi yeniden doğurmalısınız. Okul balığı, köpeği, yılanı, maymunu Bir araya toplayıp hepsine aynı testi uyguluyor, hepsine ağaca tırmanın diyor.Ağaca tırmanan Maymun kazanıyor, ağaca tırmanamayan balık kaybetmiyor.Nasıl Maymun,balık, birbirinden farklıysa okul sırasındaki Ali, Ayşe Süleyman, Zeynep de birbirinden farklı.Ama Bu öğrencileri aynı kişi aynı şeyleri tekrar tekrar anlatıyor.Süleyman çok farklı Hayaleri, hedefleri olan birisi, Zeynep bambaşka biri oda farklı yetenekleri, Hayaleri olan birisi. Okulda boksör olacak, ressam, tarihçi, müzisyen bilim adamı olacak İnsanları  bir araya topluyorlar hepsine aynı şeyleri öğretiyorlar.Resam olacak adama neden matematik dersi veriyorsun ki Belki matematiğe yeteneği yok şimdi sen. Onu matematik yapamadığı için değerlendirip kendisinin bir Aptal olduğunu düşünmesine çalışmıyorsunda ne yapıyorsun sen benim yeteneğimi katletmiyorsunda ne yapıyorsun ressam olaca